در نشست مشترک کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و شورای معاونین شهرداری مشهد بررسی شد| پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف می‌شود + ویدئو روز داغ مشهد از دریچه بازار و اصناف + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) برخورد جدی بازرسان اصناف با گرانفروشی در نمایشگاه مبلمان مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی چهارساعته مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌های مشهد تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ عرصه میدان شهدای مشهد کانون اصلی فعالیت‌های فرهنگی و زیارتی دهه پایانی ماه صفر پس از نیم قرن، ۱۹۰ هکتار از اراضی آرامستان بهشت‌رضا(ع) سنددار شد بازار‌های سیار مشهد در پی افزایش دما، فردا (یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند فردا (یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳) ساعت سرویس‌دهی مترو مشهد در پی گرما تغییر می‌کند روزگار تلخ یک سازه تاریخی در مشهد| آسیاب «کنه‌بیست» خراب است و میراث‌فرهنگی خواب اعمال‌قانون ۱۴۷۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۶ مرداد  ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان جهاد، بزرگراه شهید چراغچی و خیابان امام‌خمینی(ره) در مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۶ مرداد ۱۴۰۳) زمین «روز بازار» مجیدیه مشهد به‌زودی آسفالت می‌شود بولوار تازه تاسیس قمربنی‌هاشم(ع) مشهد آماده بهره‌برداری | تقاطع مصلی به بولوار حر متصل می‌شود پارک تخصصی «کودک و سلامت» در مشهد احداث می‌شود مشکلات مُلک آباد روی میز شورای شهرستان | از کمبود اتوبوس تا کیفیت آب تغییر در ساعت فعالیت پاکبانان و باغبانان مشهدی از شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) تولید ۸۸ هزار تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی مشهد | رکورد تولید آسفالت شکست مرگ دلخراش سرنشین سمند در کمربند سبز مشهد (۵ مرداد ۱۴۰۳) دیدار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌های مشهد اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی
سرخط خبرها

در نشست مشترک کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و شورای معاونین شهرداری مشهد بررسی شد| پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف می‌شود + ویدئو

  • کد خبر: ۲۴۱۴۹۹
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
در نشست مشترک کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و شورای معاونین شهرداری مشهد بررسی شد| پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف می‌شود + ویدئو
نخستین جلسه مشترک کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد با شورای معاونین شهرداری برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین جلسه مشترک کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد با شورای معاونین شهرداری مشهد شامگاه شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ در محل سالن شهدای خدمات شهرداری برگزار شد.

در این جلسه اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و معاونین شهرداری به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون تعیین تکلیف پروژه‌های شهر مشهد در سال پایانی دوره مدیریت شهری و شورای شهر مشهد پرداختند.

شهردار مشهد مقدس: ۱۵ کلان پروژه در مشهد طی یکسال آینده به اتمام می‌رسد

محمدرضا قلندر شریف در این نشست گفت: امسال انسجام بیشتری در حوزه‌های مختلف به خصوص در پروژه‌های عمرانی باید داشته باشیم. بر همین اساس با مراواداتی که با رئیس و اعضای شورا داشتیم، به این جمع‌بندی رسیدیم که شورای معاونین شهرداری مشهد هر هفته جلسه‌ای با یکی از کمیسیون‌های شورا داشته باشند و موضوعات مربتط با هر کمیسیون را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم نتیجه مثبتی را در حوزه‌های مختلف در موضوعات مرتبط با کمیسیون‌ها بگیریم.

در نشست مشترک کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و شورای معاونین شهرداری مشهد بررسی شد| پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف می‌شود + ویدئو

شهردار مشهد تصریح کرد: امروز اولین جلسه مشترک شورای معاونین شهرداری با کمیسیون خدمات شهری بود. موضوعات مرتبط با این کمیسیون و پروژه‌ها مورد بحث قرار گرفت. هدف از این نشست‌ها این است که بتوانیم جمع‌بندی مناسبی در حوزه پروژه‌های ناتمام و آغاز پروژه‌های کلان در سال پایانی دوره ششم مدیریت شهری و شورای شهر داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این دوره پروژه‌ها بسیار شاخص است. طی سال گذشته ۳۵ پروژه را به بهره‌برداری رساندیم و بیش از ۳۰ پروژه را کلنگ‌زنی کردیم. همچنین ۲۰ کار ویژه و موضوعات مهم و اساسی شهر را در حال پیگیری هستیم.

شهردار مشهد اضافه کرد: در حال جمع‌بندی هستیم تا ۱۵ کلان پروژه که بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند را تا یکسال آینده با هماهنگی اعضا شورای شهر و کمیسیون‌ها به اتمام برسانیم. برخی از پروژه‌ها نیز که نیاز جامعه است و بازه زمانی آغاز و اتمام آن زمان‌بر است، آنها را نیز استارت زده و به مرحله مناسبی خواهیم رساند و به دوره بعدی مدیریت شهری تحویل خواهیم داد.

قلندرشریف تصریح کرد: برآورد مالی این پروژه‌ها در بودجه مصوب سال گذشته و سال جاری پیش‌بینی شده است. از کلان‌های پروژه‌هایی که باید به تمام برسد، اتمام فاز یک خط ۳ قطار شهری است. خرید ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، آب رسانی و خط انتقال پساب از پرکندآباد به میدان آزادی، اتمام پروژه میدان فهمیده و... از جمله دیگر کلان‌پروژه‌های مشهد محسوب می‌شود که نیاز شهر است. پروژه‌ها را بر اساس نیاز شهر آغاز کردیم و بر همان اساس پروژه‌ها را به اتمام خواهیم رساند.

کریمدادی: پروژه‌های نیمه‌تمام شهر مشهد تعیین تکلیف می‌شود

در نشست مشترک کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و شورای معاونین شهرداری مشهد بررسی شد| پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف می‌شود + ویدئو

همچنین حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد در این نشست خاطرنشان کرد: امروز اولین جلسه هماهنگی میان شهردار مشهد و معاونین شهرداری با اعضای کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد برگزار شد. یکی از اهداف ما این بود که با تعامل بیشتر بتوانیم پروژه‌های باقیمانده و نیمه تمام که از ابتدای دوره ششم آغاز شده را تعیین تکلیف کنیم.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی ما این است که هرچه پروژه در این دوره تعریف شده به ثمر برسد، اما ممکن است برخی از پروژه‌ها قابلیت اتمام در دوره ما را نداشته باشد، اما بر اساس همتی که در بدنه مدیریت شهری مشهد سراغ داریم، انتظار داریم پروژه‌هایی که در این جلسه با حضور اعضای کمیسیون و معاونین شهردار به تصویب رسید عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام که بالغ بر ۸۰ درصد آنان عملیاتی شده، مقرر شد تا یکسال دیگر به بهره‌برداری برسد.

کریمدادی گفت: قرار شد ۵ پروژه‌ای که بخشی از آن آغاز شده را شهردار مشهد به همراه حوزه اقتصادی شهرداری به آن اهتمام داشته باشند. یکی از پروژه‌هایی که برای ما بسیار اهمیت دارد، آب است. در مشهد به دلیل خشکسالی‌های پیاپی مشکل آب داریم، از سوی دیگر فضا‌های مفرحی که در پارک‌ها و کمربندی شمالی و جنوبی داریم باید حفظ شده و توسعه یابند. قرار شد برای تامین و خرید عملیاتی شود، سپس شبکه‌های جداساز نیز مورد اتصال قرار گیرد. اولین پروژه، خط انتقال آب از پرکندآباد به نمایشگاه بین‌المللی است که قرار شد در همین دوره به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: بخش عمده تصفیه‌خانه‌های آزادی، سیدی، التیمور، آفتاب و سپتاژ نیز یا باید در این دوره به اتمام برسدو یا به یک پیشرفت قابل توجهی برسد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حوزه پسماند چند پروژه داریم که مطالعات طرح جامع پسماند در دانشگاه فردوسی انجام شده و قطعا تا پایان سال و یا اوایل سال آتی مطالعاتش به اتمام رسیده و عملیاتش آغاز خواهد شد.

کریمدادی بیان کرد: کارخانه بیوگاز اهمیتی حیاتی دارد که در اولویت قرار دارد. کارخانه خاک و نخاله نیز جنبه اقتصادی دارد. ایجاد یک کارخانه زباله سوز در دستور کار است که قرار شد یک کارخانه زباله‌ساز ۲۰ تنی در حوزه سازمان پسماند ایجاد شود تا زباله‌های بیمارستانی را در آن بسوزانند و کلنگ یک کارخانه زباله‌سوز عظیم در مشهد در همین دوره زده شود تا تمام زباله‌ها در آن سوزانده شود.

وی ادامه داد: در حوزه سازمان میادین ۲ پروژه تعریف کرده‌ایم. جمعه بازار خودرو مراجعان زیادی دارد و روز‌های جمعه مزاحمت‌های زیادی برای مردم ایجاد می‌کند. این جمعه بازار باید تبدیل به یک مکان دائمی و بزرگی شود که فاز مطالعات آن تقریبا به اتمام رسیده و از یک تا دو ماه آینده فاز عملیاتی آن آغاز خواهد شد. همچنین میدان بار مرکزی مشهد نیز از آرزو‌های این شهر است که مطالعات آن به پایان رسیده و مکان یابی آن نیز انجام شده، ۴ تا ۵ ماه زمان خواهد برد تا کار‌های عملیاتی آن نیز انجام شود.

حسامی: حوزه خدمات شهری، ویترین خدمات شهرداری مشهد به شهروندان و زائران است

در نشست مشترک کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و شورای معاونین شهرداری مشهد بررسی شد| پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف می‌شود + ویدئو

همچنین حسین حسامی، دیگر عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد در این نشست گفت: باید در این جلسات همفکری کرده و منابع محدودی که در اختیار داریم را اولویت بندی کنیم و پروژه‌ها را بر اساس پیشرفت فیزیکی، اهمیت پروژه و مطالبه مردم پیش ببریم.

وی ادامه داد: بازگشایی اعتبارات از طریق سامانه مناقصات از دیگر مباحثی است که باید مورد بحث قرار بگیرد. باید این موضوع را شفاف کنیم که برای پروژه‌های خدمات شهری یک سقف بودجه کنار بگذاریم. معاون خدمات شهری می‌تواند اولویت‌بندی این موضوع را تعریف کند.

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد بیان کرد: باید به سرمایه‌های انسانی توجه ویژه‌ای شود. باید در مباحث حقوق، رفاهیات و امنیت شغلی همکاران ورود کنیم.

حسامی گفت: حوزه خدمات شهری ویترین خدمات شهرداری به شهروندان و زائران است. کسی که وارد شهر می‌شود، نظافت و سرسبزی شهر را می‌بیند و می‌گوید سازمان شهرداری این شهر خوب کار می‌کند. باید به لحاظ پشتیبانی مالی و سرمایه انسانی حمایت کنیم تا این مسیر را ادامه دهیم.

علوی‌مقدم: اقدامات حوزه خدمات شهری در ادوار شورا و شهرداری مشهد بی‌سابقه بوده است

در نشست مشترک کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و شورای معاونین شهرداری مشهد بررسی شد| پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف می‌شود + ویدئو

حسین علوی مقدم نیز در این نشست یادآور شد: حوزه خدمات شهری شهرداری مشهد در هر ساعتی از زمان همیشه پاسخگو بوده و پای کار بوده است. هر موقع پاکبان‌ها مشکلی داشته‌اند با مدیریت خاصی پیگیری شده است.

وی افزود: هر جا که در کل کشور می‌رویم، همه از خدمات شهری شهرداری مشهد به نیکی یاد می‌کنند. این اتفاق را باید همیشه به یاد داشته باشیم. از شهردار مشهد تقاضا دارم پیگیر حل مشکلات نقدینگی شهرداری باشد تا پروژه‌های خدمات شهری در این دوره از شورای شهر و مدیریت شهری به سرانجام برسد.

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مشهد ادامه داد: بحث دیگری که وجود دارد این است که پروژه‌هایی باید در ۱۵ پروژه نهایی شهرداری در سال پایانی قرار بگیرد که در همین دوره به اتمام می‌رسد. همچنین پروژه‌هایی که ۸۰ درصد پیشرفت داشته نیز پیگیری شود.

علوی مقدم خاطرنشان کرد: اقدامات حوزه خدمات شهری در این دوره در ادوار شورا و شهرداری مشهد بی‌سابقه بوده است. پروژه‌های بانون و تم‌پارک ورزشی در سال پایانی شورا و شهرداری پیگیری شود تا به نتیجه برسد. پروژه‌های شهرداری باید با دغدغه بیشتری مورد پیگیری واقع شود تا در سال پایانی شورا و شهرداری اتفاق ویژه‌ای در شهر امام رضا (ع) رقم بخورد. تمامی حوزه‌های مختلف شهرداری به ویژه اقتصادی در کنار شورا باید باهم همکاری ویژه‌ای داشته باشند تا اتمام پروژه‌ها هر چه سریعتر رقم بخورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->